fbpx

Водородният велосипед на Pragma Industries предлага нова мобилна концепция (Видео)

След първите 200 водородни велосипеда, предложени за изпробване на журналистите и световните лидери на срещата на G7 в Биариц , производителят Pragma Industries е получил поръчка за 1000 броя от чилийския президент Себастиан Пинера. Основателят на компанията Пиер Форте, разчита , че велосипедът забележимо ще повлияе на обществата в развиващите се страни.

Въпреки че такива компании, като Toyota и Daymler, вече от години разработват водородни автомобили и автобуси, големите производители не разглеждат велосипедите като подходящи транспортни средства за това гориво. Пиер Форте, основател и генерален директор на Pragma Industries смята точно обратното.

В случая с водородния велосипед Alpha 2.0, компанията е успяла да постигне съответствие между гравиметричната плътност , тоест енергията, съхранявана на единица тегло, която при водородно гориво е много ефективна и обемната плътност, показваща енергията, съхранявана на единица обем. Като краен резултат велосипедът автономно може да измине 150 км , което е много повече от електрическите аналози с литий-йонни акумулатори, изминаващи средно 50 км. Общото тегло на Alpha 2.0 е 29 килограма, включително водородната система, тежаща 7 кг.

„Преимуществото на водородната технология е в това, че за увеличаване на достъпната енергия с 30% e необходимo да добавим към системата само 600 грама, a за такава мощност на електрически велосипед са нужни 2 кг. допълнителна акумулаторна батерия” – отбелязва Форте.

Водородният велосипед Alpha 2.0 на Pragma Industries
Източник: Pragma Industries

Използваният във велосипедите на Pragma Industries водород е екологично чист, защото се произвежда чрез електролиза, работеща с „чиста” енергия. Горивният елемент ще може да се използва в продължение на 15-20 години, а резервоарът няма пределна граница за срока на годност. След 15 години системата може да има възможност за друго използване, например в генератори за зареждане на мобилни устройства и лаптопи, изискващи малко енергия.

Този екологичен подход определя и търговската политика на компанията. Pragma Industries не смята да продава своите велосипеди. Тя предпочита да ги дава под наем за дълъг период, каквато практика има и с автомобилите. След изтичане на срока на използване, велосипедът ще се върне при производителя, който ще отговаря за преработката на отделните му компоненти.

Стойността на водородния велосипед се оценява на 7000 евро, а предполагаемата наемна цена ще бъде около 50 евро на месец.

Alpha 2.0 може да бъде зареден напълно за 2 минути, за разлика от електрическите велосипеди, на които са им необходими 3-4 часа за пълно зареждане на акумулаторите. „Индивидуална водородна станция за зареждане ще бъде твърде скъпо удоволствие за отделен клиент, затова трябва да се организират общи зарядни станции или велосипедите да се ползват като обществени велосипеди,  например като Valib (публична система за съвместно ползване на велосипеди) в Париж”. – казва Форте.

Това повече прилича на бизнес-план за Северна Европа , но Pragma Industries получава големи поръчки от развиващите се страни, което се обяснява със състоянието на електроразпределителните мрежи в по-бедните страни. За тези пазари велосипедът с водородно гориво може да предложи още едно полезно решение – да стане мобилен генератор , например за нощно осветление.

Въпреки някои технологични трудности, транспортните средства на водородното гориво се превръщат във все по-големи конкуренти на аналозите им, задвижвани от електрическа енергия. Наскоро ви запознахме с проекта за аеротакси на компанията Alaka’I Technologies с вертикално излитане и кацане. То ще работи на водородно гориво и ще може да прелита дистанция до 600 км.

Източник

Коментари

avatar
Inline