„Умна“ обувка вече се приспособява към времето и пътя
Италиански стартап представи обувка, която може да се адаптира към различни природни условия, видове настилка и различни физически активности.
На международната изложба за потребителска електроника (CES), провеждана от Асоциацията за потребителски технологии (Consumer Technology Association – CTA), ежегодно се връчват премии за най-добри иновации в различните технологични направления. Тази година в номинациите на Wearable Technology ( подходящи за носене технологии) премията бе връчена на италианската компания Wahu за нейната електропневматична адаптивна подметка. CES се провежда от 7 до 10 януари в Лас Вегас, но компанията е била удостоена с престижната награда в навечерието на събитието.
Авторите на иновационната концепция са уверени, че е дошло времето за внедряване на нови „умни“ обувки, които са способни да се нагаждат към условията на времето и дейността на човека.
Например, новата интелигентна подметка има способността да се настройва към специфичните условия на пътното покритие, благодарение на вградените в нея сензори. Ако покритието е асфалт и на него се наблюдават замръзвания или се изисква допълнително триене, то от подметките ще започнат да излизат гумени възглавнички с височина от 8 милиметра. Те се запълват със сгъстен въздух с налягане от 2,5 атмосфери при помощта на микрокомпресор. Зареждането на енергийния източник (акумулаторна батерия) стига за 24 часа.
При хубаво време и вкъщи обувката си връща първоначалното състояние и става плоска.
Създателите на подметката са разработили мобилно приложение за самостоятелно управление на режимите на работа и за създаване на максимален комфорт по време на ходене, бягане или друг вид физическа активност.
Тези функции подобряват производителността и предлагат на потребителя максимален комфорт в много ситуации, от предвижването по различни покрития на спортни зали до планински пътеки, походи или предвижване в градска среда.
Дигитализацията на обувките дава възможност да се предлагат иновационни услуги както за потребителя, така и за бранда. Благодарение на инсталираните в обувката алгоритми на изкуствен интелект, Wahu могат да генерират уникален цифров подпис за носещия тяхната обувка, базирайки се на крачките на различните хора, анализирайки състоянието на стъпалото, а даже да предотвратява падане.
Във Wahu се надяват, че много големи обувни брандове ще се заинтересуват от техните разработки и ще ги закупят за по-нататъшно внедряване в своята продукция. По прогноза на експертите през 2023 година оборотът на компаниите, произвеждащи обувки за активен начин на живот ще достигнат до 6,5 милиарда евро, а основните потребители на продукцията ще са сегашните лидери в това отношение – Северна Америка и Европа.
Източник wahu.it