Тръбопроводният доставчик на стоки Magway може да преобърне транспортния бизнес
Британската Magway възнамерява да направи пробив в сектора за доставки на стоки, превръщайки се в по-ефективна, бърза и екологичнo чиста алтернатива на традиционното транспортиране на стоки. За тази цел компанията е разработила технология с подземни капсули, транспортиращи стоки по мини-тунели. Концепцията напомня Hyperloop, въпреки че има и съществени отличия. Като цяло, най-много тя прилича на старата и изпитана пневмопоща.
В Magway твърдят, че техните капсули ще могат да доставят около 90% от поръчките в интернет-магазините на територията на Великобритания.
В бъдеще превозването на стоките ще изглежда като движещ се конвейер, състоящ се от малки металически капсули на магнитна възглавница. Движейки се под земята , те ще могат много бързо да доставят стоки или продукти на клиентите.
Компанията смята своя начин за доставка полезен и за екологията. Капсулите ще работят на електричество, намалявайки по този начин емисиите на парникови газове.
Теоретически, новата технология много прилича на принципа на действие на Hyperloop – подземния свръхбърз влак за превозване на пътници и стоки, който възнамерява да осъществи Илон Мъск. Основната разлика се състои в това, че на Hyperloop са му необходими масивни тунели под земята, а на Magway ще е нужна само тръба с максимален диаметър 1м.
Бъдещата доставка на Magway ще изглежда по следния начин : капсулите, снабдени с магнитни възглавници, ще транспортират мини-контейнери със стоки по неголеми тунели, премествайки стоките от складовете до мястото за получаване. Заради не особено големия размер на транспортиращите тръби, те могат да бъдат положени покрай комуникациите на градските компании и даже частично да се задействат сега съществуващите. Компанията планира да не се ограничава само с подземни тръби, но е възможно да се използват и наземни тръбопроводи.
Захранването на капсулите ще прилича на това, което се използва в атракционите с американски влакчета, а именно електромагнитни вълни, генерирани от магнитни двигатели. Натоварените „вагонетки“ ще могат да развиват скорост до 50 км/час, движейки се една след друга с интервал по-малък от секунда.
Анна Дарой, управляващ директор на Magway казва, че след пускането на цялата система, в Лондон ще могат да се превозват повече от 600 милиона пратки годишно. Първите линии за доставка ще бъдат прекарани към летищата.
„На транспортните средства, доставящи от безмитните магазините храна, напитки и стоки, сега са им необходими от три до седем часа да стигнат от летището до логистичен склад. Magway ще се справи с това за минути.“ – твърди Дарой.
Както при всички проекти, приличащи на Hyperloop, изграждането на инфраструктурата на Magway няма да струва евтино. По думите на Дарой, компанията ще използва комбинация от маршрути, които ще помогнат да се избегнат задръстванията по пътищата и ще осигурят денонощна доставка. Това ще струва около 3,3 милиона долара за миля (1,6 километра), плюс 1.9-4,5 милиона за останалите разходи (планиране, мита, монтаж).
850-километровата мрежа от тръбопроводи в Лондон ще струва около 6,9 милиарда долара и реалният срок за изграждането и е 20-25 години.
В Migway обръщат внимание и на допълнителните плюсове от внедряването на своята иновация, а именно че системата ще помогне на Великобритания да съкрати емисиите на въглерод с шест милиона тона годишно до 2050 година, което представлява една трета от днешните емисии на товарните транспортни средства в страната.