Facebook пусна на пазара пряк конкурент на Amazon
Facebook представи собствена платформа за интернет-търговия, която ще е пряк конкурент на Amazon и eBay. Марк Зукърбърг ускори нейния старт за да се възползва от бума на пазара на онлайн-търговията, предизвикан от пандемията.
Компанията Facebook представи собствена платформа за интернет-търговия под името Facebook Shops. Новата услуга ще бъде директен конкурент на Amazon и eBay, подчертава Financial Times.
Facebook Shops позволява на търговците да създават цифрови витрини и да работят едновременно с Facebook и Instagram. В бъдеще компанията обещава да внедри също така възможности да се правят покупки чрез чатовете в WhatsApp и месинджърите на своите социални мрежи. Компанията подчертава, че се ориентира към продавачи от най-различни категории – „от собствениците на малък бизнес до международните брандове“. Стартът на платформата на Facebook Shops беше във вторник, но по-широк достъп до нея ще има “в близките месеци”.
Новата услуга на Facebook е директно предизвикателство към Amazon, защото социалната мрежа има около 2,6 милиарда потребители, които могат да станат и купувачи, подчертава Financial Times. При това Марк Зукърбърг заявява пред вестника, че те не са се опитвали да копират опита на Amazon и предпочитат да работят с такива платформи като Shopify, които помагат на малкия бизнес да създават онлайн-магазини и се занимават с анализ и плащания. В бъдеще Facebook Shops може да стане конкурент също на платформите за доставка на храна. Зукърбърг отбелязва, че „би било добре“ на платформата да има възможност ресторантите и компаниите-доставчици на храна да разполагат своите предложения. Той добавя, че неговата компания ще се заеме с внедряването и на услуги в сферата на доставките и логистиката.
Facebook ще се концентрира на предлагането на новата услуга в развити райони, като САЩ и Западна Европа, където компанията има необходимите ресурси за проучване на продавачите, заявява Зукърбърг. Той предполага, че в бъдеще във Facebook Shops ще се появи система за оценка на продавачите.
Пред Financial Times, Зукърбърг споделя, че е ускорил процеса за стартиране на Facebook Shops. за да се възползва от бума на пазара на онлайн-шопинга, провокиран от пандемията от коронавируса. Той отбелязва, че компанията ще успее да използва данните за потребителите, за да подобри своите рекламни услуги и по този начин да ги предлага на по-високи цени. Зукърбърг се „надява“, че когато потребителите проучват предложените в магазините стоки, компанията ще използва тези данни за по-качествено представяне на предложенията.
Много от аналитиците, към които се е обърнал Financial Times за мнение, са изказали предположения, че това е част от дългосрочните планове на Facebook да пуснат многофункционални суперприложения, които да съвместяват в себе си много услуги.