Eлектромобилите на 2020 година: 10 от най-впечатляващите серийни модели
През 2019 година броят на електромобилите растеше в геометрична прогресия. Практически всеки уважаващ себе си автопроизводител се стараеше не само да усвои производството на автомобили с електрическо задвижване, но и да предложи по-широка гама от модели. Такава тенденция според експертите ще се запази и през 2020 година.
Важно е да се отбележи, че всички се стремят да догонят Tesla и искат да предложат на пазара електромобили във всяка ценова категория. По мнението на специалистите 2020 година ще бъде годината, когато електромобилите действително ще станат модерна алтернатива.
В близките месеци се планира в продажба да постъпят много нови модели и ето десет, които според изданието Wired се предполага, че ще бъдат сред най-впечатляващите през тази година.
Volkswagen ID.3
В семейството на Volkswagen има достатъчно много електромобили, но ID.3 сигурно ще се превърне в най-популярния. Той ще е достъпен на цена от 30 000 американски долара, ще се предлага в 3 версии и много прилича на Golf. Както го описва компанията, купето му ще е с размерите на Passat, а техническите характеристики на Golf GTI. Базовият модел ще може да изминава 330 км. по цикъла WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), докато най-най-скъпата версия ще може да изминава 550 км. 10-инчов информационно-развлекателен дисплей на таблото ще замени болшинството копчета и превключватели. С негова помощ ще може да се управлява фактически всичко с изключение на стъклата и аварийните светлини.
Rivian R1T пикап
Заедно с модела R1S, който представлява седемместен автомобил с повишена проходимост (SUV) с деклариран пробег с едно зареждане повече от 600 км., Rivian планират да същата база да пуснат петместен пикап R1T. За двата модела са предвидени акумулаторни батерии с мощност от 105, 135 и 180 кВтч със съответно пробег от 370, 480 и 600км. при максимална скорост от 200 км/ч. Таблото ще e снабдено с 15,6-инчов сензорен екран, а също така 12,3 –инчов дисплей, където ще са показват всички параметри. За пътниците на задните места е предвиден 6,8-инчов сензорен екран. Дълбочината на багажника на този пикап ще е един метър, тоест там ще има достатъчно затворено пространство за разполагане на по-големи предмети. Електромобилът ще е със задвижване 4х4 и ще разполага с четири електродвигателя, разположени на всяко колело.
Aston Martin Rapide E
Планира се в продажба да бъдат пуснати само 150 такива електромобила.Собствениците на този модел ще получат Aston с литиево-йонен акумулатор с капацитет от 65 кВтч и два електродвигателя със сумарна мощност от 602 конски сили и въртящ момент от 950 Нм. Максималната скорост на автомобила ще е 250 км/ч. До 100 км/ч Aston Martin Rapide E ще се ускорява за по-малко от 4 секунди, а пробегът му по цикъла WLTP ще е от 320 километра. Пълното му зареждане от 50-киловатов терминал ще се осъществява за един час, а от 100-киловатов – 40 минути.
BMW iX3
Първият сериен електрически кросоувър на BMW фактически представлява Х3 на електрическа платформа, в която двигателя, трансмисията и силовата електроника са обединени в едно цяло. Капацитетът на акумулаторната батерия е от 70кВтч, което позволява пробег 400 километра по цикъла WLTP. Електродвигателят осигурява мощност от 268 конски сили, а зареждането на 150-киловатов терминал ще става само за половин час. За разлика от BMWi3, iX3 не е проектиран като електромобил, а се използва съществуващата база. Този подход дава на BMW огромна производствена гъвкавост, позволявайки да се произвеждат хибридни автомобили и електромобили на една база. Продажната цена на BMW iX3 се очаква да е около 71 500 долара.
Audi e-tron GT
Е-tron GT на Audi ще стане третия напълно електрически автомобил на компанията, серийната версия на който ще бъде представена до края на тази година. Колата ще е със задвижване 4х4, а сумарната мощност на двата електродвигателя ще е 590 конски сили. До 100км/ч автомобилът ще се ускорява за 3,5 секунди, а максималната скорост ще е около 240 км/ч. Пробегът по цикъла на WLTP се оценява на около 400 км, а зареждането до 80% през 800-волтова система отнема само 20 минути. В купето се използват екологични материали, включително веганска кожа. Audi e-tron по принцип е роднина на Porsche Taycan, а цената му се очаква да бъде около 130 000 долара.
Mini Electric
След излизането от конвейера пред март 2020 година, Mini Elecrtric ще стане най-евтиния напълно електрически автомобил на концерна BMW и ще струва по-евтино от BMWi3. Автомобилът ще може да се ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди, а мощността на двигателя му ще бъде 184 конски сили и въртящ момент 270 Нм. Максималната скорост ще е ограничена до 150 км/ч, а пробегът съгласно цикъла WLTR ще варира между 199 и 231 км. Зареждането на акумулаторната батерия до 80% на станциите за бързо зареждане ще е възможно за 35 мин. В купето е разположен 6,5-инчов сензорен екран и аудиосистема на Harmon Kardon.
Polestar 2
Новият Polestar 2, който ще има задвижване 4х4 и мощност 300 кВт (408 к.с.) ще стане втория електромобил в семейството на Polestar (бранд на Volvo). С впечатляващите си технически характеристики той ще напомня предшественика си – ускорение до 100 км/ч за 4,7 секунди, пробег от 600 километра по цикъла WLTP. В купето на Polestar 2 за пръв път ще е монтирана 11-инчова информационно-развлекателна система Android, а собственикът на автомобила ще може да го отключва с помощта на технологията “Phone-as-Key”. Цената се предполага да бъде около 65 000 долара.
Volvo XC40 Recharge
Това ще бъде първия сериен напълно електрически автомобил на Volvo и се предполага, че базовата му цена ще е 65 000 долара. Електромобилът ще е със задвижване 4х4 и сумарна мощност на двата електродвигателя от 402 к.с. Ще се ускорява до 100 км/ч за 4,9 секунди и ще развива максимална скорост от 180 км/ч. Акумулаторната му батерия ще е с капацитет от 78 кВтч, позволяваща да се измине разстояние с едно зареждане от около 400 километра. Във Volvo твърдят, че при бързо зареждане на 150 кВт акумулаторът ще се зареди до 80% за 40 минути. Електромобилът ще бъде на новата база Compact Modular Architecture, която се използва за моделите Lynk & Co 01, 02 и 03 (тези брандове се притежават от Geely , компанията- майка на Volvo).
Porsche Taycan
Самият факт, че Porsche започва производството на електромобили говори много. Дългоочакваният Taycan с базова цена от 108 000 долара представлява петместен седан с четири врати. Ще има по един електродвигател на всяка ос и ще изминава разстояние от 450 километра по цикъла WLTP. Ще е достъпен в две версии – Turbo и Turbo S. Втората версия ще има двигател с мощност от 460 кВт (616 к.с.) с възможност в режим Overboost да увеличи мощността си за 2,5 секунди до 560 кВт (750 к.с.). Ускорението до 100 км/ч ще е за 2,8 секунди, максималната скорост – 260 км/ч.
Lotus Evija
Благодарение на голяма инвестиция от Geely, притежаваща Volvo и Polestar, в крайна сметка Lotus получи възможността да създаде електрическа суперкола. Ще бъдат произведени само 150 коли и се предполага, че цената ще е около 2 600 000 долара. Техническите характеристики са изключително сериозни. Четирите двигателя, монтирани в колата, ще са с мощност 2000 к.с. и въртящ момент 1 700 Нм.От 0 до 300 км/ч електромобилът ще се ускорява за 9 секунди (с 5 секунди по-бързо от Buggati Chiron), a от 0 до 100 км/ч – за 3 секунди. 680-килограмовият акумулатор с капацитет от 70кВтч няма да е разположен на дъното, както при Tesla, а зад задните седалки, което позволява да се намали височината на автомобила до 105 мм и при това да се осигури пробег от 400 км по цикъла WLTP.