Електрически двуетажен автобус Hyundai излиза на пазара
За Hyundai Motors това е първият подобен проект. По думите на представителите на компанията създаването на електрическия двуетажен автобус е насочено за намаляване на градските задръствания и нивото на замърсяване на въздуха.
Конкуренцията кара производителите постоянно да подобряват своята продукция. Именно това са отчитали Hyundai при разработването на своя електробус. Габаритите му са значително по-малки (дължина -12,9 метра, височина – 3,99 метра) , отколкото на китайския аналог на компанията BYD Auto. Това прави корейският автобус доста по-привлекателен в условията на натовареност на улиците в големите градове.
След година и половина проектиране и разработване на своята концепция, на 30 май електробусът бе показан на корейската Изложба на инфраструктурни и транспортни технологии (Land, Infrastructure and Transport Technology Fair). Представителят на Hyundai Бенг Ву Хванг подчертава, че при производството на електробуса са се отчитали всички международни екологични изисквания, които са внедрени в производствотствения процес. Подобен транспорт не само прави въздуха по-чист, но намалява задръстванията, превозвайки по-голям брой пътници.
Вместимостта на автобуса е за 70 пътника, 11 сидящи места има на долния етаж и 59 на горния. В автобуса има две специални места за инвалидни колички. Двуетажният автобус ( известен като„Double-Decker” ) е снабден с автоматично излизащи рампи, позволяващи качването и слизането на хора с ограничени двигателни възможности. Самите врати се намират ниско, което допълнително улеснява пътниците.
Водоохлаждани полимерни батерии с капацитет 384kWh позволяват автобуса автономно да се движи 300 км. При това за пълното презареждане на акумулаторните батерии са необходими само 72 минути. Автобусът има независимо предно окачване. На първата задна ос има електродвигател с мощност 240 kW, който работи в синхрон с двигателя на втората задна ос, което минимизира загубата на електроенергия. Освен това инженерите на Hyundai са съгласували работата на системата за управление на задните колела с аналогичната система на предните, което придава на автобуса изключително добра управляемост.
В електробуса са интегрирани няколко интересни технологии, на които си струва да се обърне внимание:
Vehicle Dynamic Control (VDC) – оптимизира работата на вътрешните системи, стабилизирайки положението на транспортното средство на пътното платно и подобрявайки динамическите му характеристик;
Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) – използва фронтална камера за откриване на препятствия на пътя и помага да се избегне удара чрез автономно спиране;
Lane Keeping Assist (LKA) – разпознава пътната маркировка и помага да се избегне излизането в насрещното платно.
Засега не е обявено кога ще бъде началото на серийното производство на двуетажните електробуси. По всяка вероятност първите екземпляри ще се появят по улиците на южнокорейските градове много скоро.