fbpx

Космически туризъм, три почивни дни и още пет прогнози от Ричард Брансън

Ричард Брансън е един от най-колоритните бизнесмени, отличаващ се в много случаи с нестандартно виждане и подход, и затова винаги е интересно да се чуят някои негови виждания за бъдещето.

Състоянието му се оценява на около $6 милиарда и основните му инвестиции са в холдинга Virgin Group. Брансън е започнал своята предприемаческа дейност на 16 години , организирайки със свой приятел списание с името Student. След това той започва търговия с плочи, основава звукозаписна компания, а след продажбата и се впуска в авиационния бизнес, владеейки няколко авиокомпании под общото лого Virgin. Въпреки известни трудности, които среща неговия бизнес покрай пандемията, той продължава да развива различни свои проекти, включително свързани с космическия туризъм и свръхзвуковия пътнически транспорт.

Ето и някои негови виждания и идеи за бъдещето.

1. Космически туризъм

Масовите туристическите пътувания в космоса вече не са много далеч в бъдещето, смята Брансън. Неговата компания Virgin Galactic развива проект в това направление, въпреки че закъснява и то не с малко, от първоначалния план. Билетът за бъдещите полети струва около $250 хиляди и вече са закупени от около 900 човека, сред които Леонардо ди Каприо, Аштън Кътчър, Джъстин Бийбър и други.

В основата на проекта за космически туризъм е разработения комплекс от космическия кораб VSS Unity ( клас SpaceShipTwo) и самолет-носител White Knight Two. Самолетът ще издига космическата совалка с пътниците на височина до 15 километра, където двата летателни обекта ще се разделят и совалката с помощта на собствени двигатели ще се ускорява и издига почти до границата на космоса (смята се, че тя е 60 мили или 96 километра) . Летателният апарат е извършил вече няколко свръхзвукови полета ( в единия от тях с астронавти на борда , той се е ускорил до 3М) и в момента тече окончателната процедура за получаване на лиценз от Federal Aviation Administration (FAA) на САЩ.

Източник: Jeff Foust / Flickr

Virgin Galactic е първата публична компания в сферата на космическия туризъм. През октомври 2019 година тя излезе на Ню Йоркската фондова борса, като успя да привлече около $450 милиона. Изпитанията на нейния космическия кораб SpaceShipTwo започнаха още през 2010 година, но и досега не е осъществен нито един комерсиален полет.

„Ние знаем, че милиони хора се вълнуват от идеята за космически полети и много от нас биха искали да попаднат в космоса. Ставайки публична компания, ние станахме достъпни за голям брой инвеститори и с това успяхме да открие пътя към космоса за хиляди бъдещи астронавти“ – заявява Брансън.

Трябва да отбележим, че амбициите в космическия туризъм има не само Брансън. Наскоро ви запознахме с пет предстоящи частни космически мисии, които сигурно завинаги ще променят космическия туризъм.

Първият космически турист Денис Антъни Тито полетя на борда на Съюз ТМ-32 през 2001 година и прекара в космоса осем денонощия. Любопитен факт е, че Тито, който има висше образование по астронавтика и аеронавтика и е бивш учен, работил за НАСА, въпреки че сам е заплатил около $ 20 милиона за своя полет, предпочита да бъде наричан „независим изследовател“, а не „турист“, тъй като е изпълнил няколко научни експеримента в космоса.

2. Бъдещето е във възобновяемата енергетика

Ричард Брансън е силно загрижен за екологията и промените в климата.

„Насоките за развитие на екологично чиста енергетика са изключително перспективни. Традиционните ресурси на изкопаеми горива, такива като нефта, се изтощават. По тази причина аз си мисля, че бъдещето е за възобновяемата енергетика“.

За да се спомогне за нейното по-бързо и широко развитие, Брансън предлага да се въведат специални дивиденти.

„Всяка компания трябва да въведе дивидент за чиста енергия. Той ще се начислява върху използването на изкопаеми горива от компанията и нейните въглеродни емисии. Това е подобно на държавните данъци, но парите няма да влизат в държавната хазна, а ще отиват за инвестиции в развитието на възобновяемата енергетика: слънчевата и вятърна енергетика, нисковъглеродно гориво и други такива перспективни технологии.“

Според него тези мерки не само ще спомогнат за разрешаване проблемите на екологията, но ще създадат нови работни места, ще спомогнат за растежа на икономиката.

3. Екологични самолети

Брансън смята, че в бъдеще самолетите ще летят само с екологично чисто гориво. За тази цел той предлага да се преработват отпадъците от стоманодобивните и алуминиеви заводи в реактивно гориво, като вече има опити в тази насока.

„В бъдеще мисля, че ние действително ще можем да стигнем дотам, че авиацията да стане екологичен отрасъл.“

„В нашите сили е да направим така, че авиокомпаниите да са заинтересовани да използват само най-добрите технологии, които помагат за подобряване на екологията. Ние се занимаваме именно с това.“

4. Масов свръхзвуков транспорт

През януари 2021 година Брансън показа как ще изглежда системата за свръхзвуков масов транспорт Hyperloop. Чрез нея се планира в бъдеще да бъде съкратено времето за предвижване от няколко часа до няколко минути. Според предварителните планове високоскоростните транспортни средства ще станат достъпни до 2030 година.

„Virgin Нyperloop ще пътешества по сушата със скорост от 1 126 километра, съкращавайки значително времето за път и съединявайки градовете, подобно на метрото в градовете. Това ще бъде екологично чиста, с нулева въглеродна следа система, предназначена за масов транспорт“ – обяснява Брансън.

През ноември 2020 година Virgin Hyperloop проведе изпитание на 500-метров полигон DevLoop в Невада на скоростна капсула с двама пътника на борда , които бяха съоснователят на компанията Джош Гигел и ръководителят на отдела за пътнически превози Сара Лучиан. Скоростта на теста беше 172 км/час. Последните разработки на капсули планират в тях да могат да пътуват 28 пътника.

Източник: Virgin Hyperloop

Но освен на земята, Ричард Брансън развива свой проект за свръхзвуков пътнически транспорт и във въздуха. Миналата година неговата компания Virgin Galactic представи проект на пътнически свръхзвуков самолет, който ще лети със скорост до 3 М (число на Мах) или три пъти скоростта на звука. Той ще бъде проектиран да превозва от 9 до 19 пътника. Компанията също така обяви за подписването на необвързващ меморандум за намерения с компанията Rolls-Royce, която ще се ангажира с разработването и производството на двигатели за самолета.

Източник: Virgin Galactic
5. Изкуственото месо ще замеси натуралното месо от животни

Ричард Брансън признава в блога си, че обича вкусно да похапне в близък кръг от приятели. След подобен обяд с новия си бизнес партньор от компанията Memphis Meats, занимаваща с разработването на изкуствено месо, Брансън отбелязва, че за последните 10 хиляди години производството на месо не се е променило, но той е уверен, че в близко бъдеще ще настъпят радикални промени в тази насока.

„Аз вярвам, че в близките няколко десетилетия изкуственото месо ще стане норма и няма да е нужно масово да се убиват животни. Изкуственото месо е много по-полезно от гледна точка на калориите, а при неговото производство се използва много по-малко вода и в атмосферата се изхвърлят 90% по-малко вредни емисии, особено метан“.

6. Четиридневна работна седмица

Брансън е убеден, че развитието на технологиите неизбежно ще доведе до широко използване на автоматизацията в работните процеси. Това ще направи рутинния труд неефективен и безполезен. Тогава според него ще се появи възможност за намаляване на работната седмица със запазване на работната заплата.

„Компаниите ще печелят достатъчно добре от внедряването на съвременните технологии, така че ще имат възможност да осигурят на служителите си не два, а три почивни дни“.

„Ако правителствата и бизнесът активно си сътрудничат за внедряването на технологиите, то това може да ускори прехода на пазара към доста по-ефективни методи на работа. Но едновременно с това на правителствата ще им се наложи да организират обучението на бъдещите работници на новите необходими навици, за да не останат те на улицата“.

7. Мрежов маркетинг

Ричард Брансън вярва в бъдещето на мрежовия (мултилевъл) маркетинг и развитието на частното предприемачество, Сега в мрежовия маркетинг са въвлечени около 100 милиона човека по целия свят, а обемът на този пазара се оценява на около $200 милиарда годишно.

„Невероятно е да се наблюдава как се променя живота на хората, след като те са се заели с мрежови маркетинг“ –споделя Брансън.

„Аз мисля, че в близките 20-30 години основната част от работните места ше бъдат създавани от предприемачи, занимаващи се с мрежови маркетинг“.

0 0 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Дари
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x