Дари

Електросамолетите-такси Metro Hop ще могат да излитат от покривите на сгради

Самолетите със съкратено излитане и кацане могат да се окажат практична алтернатива на летателните апарати с вертикално излитане и кацане (VTOL), особено в първоначалното навлизане на електрическата авиация. VTOL изразходват много енергия при вертикалното набиране на височина, което рязко намалява дистанцията на полет, ограничена от капацитета на акумулатора. Самолетите със съкратено излитане и кацане са много по-енергоефективни и в същото време не им е необходима пълноценна писта за излитане и кацане.

В самолета със съкратено излитане и кацане Metro Hop се предполага използването на активна система за шасито, в чийто състав ще влиза като минимум едно колело, снабдено с двигател. Стартъпът Metro Hop е започнал развитието на проекта през 2017 година, като в основата на разработката стои патентованото решение за активно колело (The Active Landing Gear ). Благодарение на тази особеност, осигуряваща бързо набиране на скорост, а също така и на голямата площ на крилото, за достигането на необходимата скорост на излитане ще е необходима много къса писта.

Подвижното шаси също така ще поема поглъщането на енергията при кацането на летателния апарат, облекчавайки кацането и ще променя положението на фюзелажа относително повърхността на земята, за да максимизира подемната сила при излитането и челното съпротивление при забавяне на скоростта.

Очаква се , че електросамолетът Merto Hop ще лети с крайцерска скорост от около 400 км/ч, преодолявайки разстояние от 200 километра с едно пълно зареждане на акумулатора, включително и при сложни метеорологични условия. С цел икономия на пространство по време на престоя на земята на летателния апарат се предполага, че той ще бъде изпълнен автоматически сгъващ се.

За използването на своите самолети като аеротакси, Metro Hop планират създаването на малки летища върху покривите на небостъргачи или други високи сгради, като се планира пистите да бъдат с дължина от 60 метра. Освен това като места за излитане и приземяване на самолетите със съкратено излитане и кацане могат да се използват покривите на железопътни гари или стадиони. Един такъв център ще има възможност да обслужва до хиляда пътника в час.

Разбира се, площадки за летателните апарати с вертикално излитане и кацане е много по-лесно да бъдат намерени. Но благодарение на класическата за самолетите конструкция, се предполага, че сертифицирането на разработката на Metro Hop за търговско използване ще бъде много по-лесно в сравнение с VTOL.

Освен като аеротакси, в Merto Hop разработват товарна версия на безпилотни самолетите със съкратено излитане и кацане. Предполага се , че такъв екологичен, незадръстващ улиците и достъпен транспорт ще бъде успешен в бързата доставка на товари в границите на мегаполисите или между съседни градове.

Товарният безпилотник на Metro Hop ще може да превозва товари с тегло до 450 килограма в два контейнера, съединени в един блок. Благодарение на роботизираните съоръжения за замяна на товарните модули и акумулаторите на самолета, за подготовката на самолета за полет ще са необходими само 7 минути.

Сега основната задача, стояща пред Metro Hop, е да намери необходимото финансиране за цялостната реализация на проекта. Началото е поставено с получаването на грант от бизнес-инкубатора на Европейската космическа агенция. Съгласно него Metro Hop са получили офисни помещения в подразделението на Германския аерокосмически център в Оберпфафенхофен, а също така услуги по бизнес наставничество и парична сума, достатъчна за създаването на 25-метрова мобилна писта, годна за излитане и кацане на прототипа на самолет със съкратено излитане и кацане.

5 1 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Дари
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x