fbpx
Наука и технологииТехнологии

Как ще изглеждат “въздушните пристанища” за летящите такситa на Uber

На специално организирано мероприятие Uber Elevate Summit 2019 компанията Uber представи бъдещите дестинации на своите мини летища за летящи таксита. Също така представи и няколко концепта, как ще изглеждат местата, където хората ще могат да се възползват от тази услуга. Както съобщи портала Tech Crunch, още в самото начало, когато компанията обяви за разработването на проекта Uber Air, в качеството на първа площадка за откриване на тази услуга се посочваше Дубай. След това плановете се измениха и вече за първи град, където ще се предлага тази услуга е посочен австралийския Мелбърн.

Мелбърн е изпреварил градове в Бразилия, Франция, Индия и Япония, които също са разглеждани за пилотния проект. В компанията уточняват , че изпитанията ще започнат през 2020 година. Пълномащабният старт на услуга ще бъде през 2023 година. Дотогава Uber възнамеряват да отворят още две мини-летища за въздушни таксита в САЩ. Едното ще се намира в Далас (щат Тексас), а другото в Лос Анджелис ( щат Калифорния).
„Австралийското правителство възприеха ориентиран към бъдещето подход в развитието и използването на raidsharing ( съвместно използване на транспортни средства ) и като цяло към бъдещите на транспортните технологии. Съчетанието на демографските и геопространствени фактори на Мелбърн, а също така иновационния подход към технологиите, направи Мелбърн идеално място, където да стартираме своята услуга Uber Air. В бъдеще компанията планира да построи аналогични площадки и в други градове” – коментира регионалния директор на Uber Сюзън Андерсон
На мероприятието партньори на компанията представиха 16 концепта за мини-летища за въздушните таксита на Uber Air под общото име Skyports. В Uber обясняват, че много често строителството на такива площадки ще се извършва на покривите на многоетажни паркинги или на покривите на малко използвани сгради.
„Тъй като първите полети на Uber Air ще са факт в близките години, представените концепти демонстрират готови, практични и обосновани решения за новата инфраструктура, която ще ни е необходима за предоставяне на нашата услуга” – казва един от ръководителите на Uber Elevate Джон Бедаламенти.
„Въплъщавайки в себе си синергията на нашите цели, тези проекти демонстрират плавния преход от обичайния наземен транспорт, такъв като нашия ridesharing Uber Pool, към летящия транспорт. Въображението на архитектите може са види несъществуващ още свят и да го претвори в реалност. Тази година ние поканихме талантливи иновационни архитектурни екипи, за да могат да представят , как могат да се интегрират хъбовете на площадките на Skyports с градската инфраструктура на Лос-Анджелис, Далас и Мелбърн” – добавя Бадаламенти.
Ето и някой от интересните концепти, представени тази година.

Проект Sky Loft от Pickard Chilton и Arup

мини летище
Концептът Sky Loft
Източник: Picard Chilton&Arup / Techcrunch

Това мини-летище , получило името Sky Loft заема площ от 3 700 кв.м и в него има площадка за излитане и кацане, зона за почивка, чакалня, а също така магазини, паркоместа за електровелосипедите Jump и за електроскутери.Проектът се предлага за Мелбърн.
„ Представлявайки елегантно и високоефективно решение, нашият концепт Sky Loft ще може да предложи изключително високо ниво на качество и комфорт. Обикновено обекти от подобен тип се създават, отчитайки околната инфраструктура, Ние отидохме по-нататък и създадохме концепт, имайки предвид ограничените ресурси на нашата планета. На нас ни беше много интересно да си сътрудничим при разработката на проекта с Uber и Arup, тъй като искахме да дадем реалистична представа за бъдещата вътрешноградска транспортна система на Мелбърн”-казват от Pickard Chilton.

Проектът Connect/Evolved на компанията Corgan

Концептът Connect/Evolved
Концептът Connect/Evolved
Източник:Corgan / Techcrunch

Този концепт е разработен за Далас. Connect/Evolved освен необходимата инфраструктура за въздушните таксита и паркоместата за електровелосипеди и скутери, включва в себе си ресторанти, магазини, спортни площадки, също така пространства за споделени работни места (coworking spaces).
„Поставяйки приоритетите при създаването на този концепт, ние преди всичко заложихме на практичността. Нашият проект предлага мащабиращ се дизайн, който лесно се интегрира с всяка съществуваща инфрастуктура и отчита въздействието върху околната среда. Концептът лесно се адаптира към всякакъв бюджет и местоположение”. – описва проекта директора на Corgan Джом Трупиано.

Концепт Dallas Skypot на компанията Beck Group

Концептът Dallas Skyport
Източник: Beck Group / Techcrunch

Мини-летището се предлага да се изгради в Далас, на покрива на вече съществуваща седеметажна сграда, използвана за паркинг. Даденият концепт е изключително опростен и се базира на най-необходимите базови неща: площадка за излитане и кацане, места за паркиране на велосипеди, скутери и други електрически транспортни средства.
„Тъй като нашата компания се занимава с разработване и производство на строителни компоненти, ние имаме уникалната възможност да допълним необходимата за мини-летищата инфраструктура на сгради, които съществуват в момента. Разработването и производството на модулни елементи в нашия концепт Dallas Skyport напълно съответства на изискванията и общите иновационни идеи на Uber и не изисква големи финансови инвестиции” – казва един от ръководителите на Beck Group Тимоти Шипи.

Проект Uber Skyport Mobility Hub на компанията BOKA Powell Architects

Концепт  Mobility Hub
Концепт Mobility Hub
Източник: BOKA Powell Arhitects

Тук както и в другите концепти освен площадките за излитане и кацане за летящите таксита са предвидени отделни места за паркиране на електровелосипедите и електроскутерите. Но ключовата идея в този проект е предоставяне на възможност за обслужване на всички видове транспортни средства на компанията Uber, както въздушни, така и наземни.

Концепт SkyPark на компанията Mithun

Концепт SkyPark
Източник:Mithun / Techcrunch

Компанията Mithun предлага да изгради в Лос-Анджелис мини-летището SkyPark. Отличителната черта на този проект е акцента, че това място ще е ориентирането към обществото. Освен площадката за излитане и кацане, паркингите за различните видове наземен транспорт, в него се предвижда да се изгради и парк за отдих.
„UberSkyPark ще позволи да се разширят възможностите на градския транспорт, правейки го по-удобен в персонален и обществен мащаб. На горното ниво даденият концепт отчита цялата необходима инфраструктура за електрическите транспортни средства, както въздушни, така и наземни. На долното се предлага създаване на градски парк и места за активен градски живот. Паркът и неговите дървета ще блокират шума и ще филтрират изхвърляните газове от градския транспорт. Така въздухът ще бъде чист и едновременно с това ще се смекчава ефекта на „топлинния остров”, позволявайки в тази среда да има активен социален живот” – казва представителя на Mathun Джейсън Щайнер.

Концепт Volary на компанията Humphrey&Partners Architects

Концептът Volary
Източник: Humphrey&Partners Architects / Techcrunch

В Humphrey&Partners Architects виждат бъдещето мини-летище в Далас като сграда, която изглежда така, че все едно виси във въздуха. Предвидени са площадки за кацане и излитане , система за предвижване на компактен транспорт, а също както и търговски обекти. Volary ще заема площ само от 900 кв.м.
„Нашият подход при проектирането на въздушния терминал за ridesharing се базира поговорката „по-хубаво по-малко, но по-хубаво”. Именно това ни подтикна да създадем интуитивно-разбираем за хората транспортен хъб, интегриран в структура, която много лесно може да се построи и която лесно да се управлява, едновременно с това да укрепва бренда Uber. Volary представлява въплъщение на идеите за използване на нови технологии на база на природните органични материали, позволяващи създаване на сграда с нетен нулев енергиен отпечатък” – описва проекта директора на компанията Уолтър Хюз.

Преимущества и недостатъци на Uber Air в сравнение с обичайния транспорт

На примера на Австралия в Uber отбелязват, че техния проект Uber Air ще помогне да се намалят задръстванията, които струват на австралийския бюджет 16,5 милиарда долара. По мнението на експерта Матю Марино от Мелбърнския кралски технологичен институт въздушното такси потенциално е по-безопасно, отколкото безпилотните автомобили.
„ Ако за автомобила без шофьор има опасност да се сблъска с препятствие, например пешеходец, втренчен в своя мобилен телефон или други транспортни средства, то за въздушното такси такива препятствия няма” – пояснява той.
Но експерта от Центъра за градски изследвания Крис де Грютер споменава за няколко възможни минуса на тази услуга.Той отбелязва потенциално ниската пропусквателна способност на такъв транспорт, визуалния хаос в небето, вредата за екологията (особено за птиците) и възможните празни полети.

Източник

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments

Харесайте ни :-)


This will close in 25 seconds

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x