fbpx
ИкономикаПрирода и общество

Невромаркетинг: IKEA сканира мозъците на потенциалните си купувачи (Видео)

IKEA се бори с прекупвачите чрез методите на невромаркетинга, сканирайки активността на мозъка на потенциалните си купувачи, които искат да купят ексклузивни стоки.

Тази година  IKEA  представи ограничената колекция на килими Art Collection, изработени по ескизи на осем известни дизайнера, сред които арт-директора на Louis Vuiton Върджил Абло, модният дизайнер от обединеното кралство Крейг Грийн, извесният японски художник Масаки Каваи и други.

килим на Върджил Абло
Килим по ескиз на Върджил Абло
Източник: IKEA

Килимите са предназначени да бъдат продавани на достъпна цена на любители на изкуството. В Белгия, където е проведен експеримента с прилагането на невромаркетинг са били налични 109 килима при средна цена около 500 евро.

Килим на Крейг Грийн
Килим по ескиз на Крег Грийн
Източник:IKEA

За да не попаднат тези ексклузивни предмети в ръцете на тези, които мислят след това да ги препродадат два или три пъти по-скъпо в eBay, шведският производител на мебели и стоки за дома, съвместно с брюкселския филиал на агенцията Ogilvy Social Lab, са разработили скенер, който може да разчита мозъчната активност и сърдечния ритъм.
Скенерът получил името (He)art Scanner. Той е предназначен на база показанията на датчиците да определя дали определен визуален обект предизвиква „емоционално възбуждане” в потенциалния купувач. Ако има такова, по мнението на IKEA,човекът е напълно искрен в своето желание да притежава тази стока и няма на следващия ден да я изложи в eBay или друг сайт за препродажби.
Скенерът е във вид на слушалки с вградено ЕЕГ (електроенцефалографско) устройство, разчитащо мозъчната активност. Алгоритъмът на устройството може да отчете в реално време бета и гама мозъчните вълни, електрическите реакции на организма, сърдечния ритъм
Разпродажбата на килимите се провела между 7 и 11 май в магазина на IKEA в Андерлехт. На практика проверката изглеждала по следния начин:потенциалният купувач е трябвало да сложи скенера , след което го водили в тъмна стая. Там той разглеждал килимите един след друг. Ако устройството фиксирало, че някой от изложените предмети предизвиква силна реакция, на клиента му се разрешавало да го закупи. Ако мозъчното възбуждане се оказвало незначително, му се позволявало единствено да премине към разглеждане на следващите килими. Резултатът от всеки експонат се отчитал в проценти и се показвал на видеостената в реално време.

В съобщение за пресата, съобщавайки за резултатите от пилотния експеримент, от IKEA твърдят, че нито един от килимите от Art Collection, продадени с помощта на (He)art Scanner, не е попаднал след това в EBay, за разлика от килимите продадени по традиционния начин. В Антверпен това е помогнало да се ограничат прекупвачите, но в другите градове едва ли, защото в момента килим по ескиз на Върджил Абло се предлага в сайтове за препродажба за около 1100 евро.

Източник

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments

Харесайте ни :-)


This will close in 25 seconds

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x