Гигантските дирижабли H2 Clipper ще превозват товари значително по-бързо и по-евтино от традиционния транспорт
Калифорнийският стартъп H2 Clipper се занимава с аерокосмически технологии и развитието на алтернативна енергия. Едно от основните направления на дейността му е разработването на уникални дирижабли, задвижвани от водородно гориво, като успехът в тази посока е позволил на компанията да участва и да бъде приета в програмата на бизнес ускорителя 3DEXPERIENCE Lab на Dassault Systèmes.
Допълнителното финансиране ще помогне на H2 Clipper да реализира своя план за изграждане и комерсиализация на глобален флот от водородни дирижабли, изработени от 100% екологично чисти материали, който ще трансформира авиотранспортния отрасъл и водородната инфраструктура.
H2 Clipper ще строи дирижабли, предназначени да транспортират голямо разнообразие от товари, включително на чист водород, от места, където ще е най-евтино той да се произвежда, до пазари, където е най-необходим като чиста енергия. Самият дирижабъл също ще работи с екологично чист водород.
Според компанията това ще даде възможност за извършване на 100% безвъглеродни превози на стоки 7-10 пъти по-бързо от другите видове транспорт, като същевременно ще бъде със 70% по-евтино от традиционните самолети. H2 Clipper ще може да транспортира 150 метрични тона полезен товар до 10 000 км при скорост от около 280 км/ч. С товарен отсек от над 7500 кубически метра, H2 Clipper ще има 8-10 пъти по-голям капацитет от всеки друг товарен самолет.
Компанията вече е завършила голям обем от работата по дизайна на дирижабъла и е регистрирала редица обекти на интелектуална собственост. Освен това сега от компанията ще разчитат в голяма степен на софтуерните приложения CATIA на Dassault Systèmes. С приемането си в програмата на бизнес ускорителя екипът на H2 Clipper ще има възможността значително да разшири използването на наличните приложения.
„Революцията в аерокосмическата и авиационна сфера се движи от постиженията в областта на възобновяемите видове горива като водорода, а също така от модерните технологии в материалознанието и инженерството. Радваме се да подкрепим H2 Clipper, за да ускорим развитието на тези революционни технологии в полза на човечеството“, каза Фредерик Вахер, ръководител на иновациите в Dassault Systèmes.
От подаване на първия си патент през 2008 г., работата в H2 Clipper е мотивирана от убеждението на екипа, че широкомащабното производство и използване на зелен водород е от решаващо значение за всеки успешен план за преминаването на ключови сектори на световната икономика от изкопаеми горива към възобновяеми източници на енергия. С обявяването на все повече нови водородни проекти по света водещите анализатори смятат, че едно от най-големите предизвикателства ще бъде как водородът ефективно да се транспортира, разпространява и съхранява.
„Ние сме фокусирани върху решаването на тези проблеми на водородната инфраструктура повече от десет години. За нас е чест да бъдем избрани да участваме в програмата за ускорителя 3DEXPERIENCE Lab. Възможностите, които това ще ни отвори, ще ни помогнат да изградим бързо мащабируемо решение, което да е от решаващо значение за реализирането на огромния потенциал на водорода“, казва Риналдо Брутоко, основател и главен изпълнителен директор на H2 Clipper.
H2 Clipper планира да завърши детайлното проектиране, да изгради прототип и да осъществи първи полети с него до 2024 г. Първият пълноценен дирижабъл се очаква да бъде изработен и да полети през 2027 г.