fbpx

Способността да разпознаем многообещаваща бизнес-идея е директно свързана със съня

Теорията на предприемачеството активно се развива и усъвършенства. Но, както отбелязват изследователите, тя практически не разглежда влиянието на важните физиологични процеси върху хората, свързани с бизнеса. Американски учени решили да оценят влиянието на съня върху когнитивните способности на предприемачите и възможността ефективно да изпълняват бизнес-задачи.

Изследването, проведено в Университета на Централна Флорида (University of Central Florida) , открило изразена връзка между продължителността на съня и способността правилно да се възприема и оценява перспективността на дадена бизнес-идея. Оказало се, че освен опита и знанията, за успешното развитие на проекта на предприемача просто му е необходим качествен сън.

„Бизнесмените, които предпочитат активни действия пред съня, рискуват да се провалят по пътя към достигането на успех. Грешно е да разчитаме, че можем да си отспим по-късно. Качественият сън е необходим на всички, но за предприемачите той се оказа задължително условие за успеха на техните начинания” – заявява водещия автор Джеф Гиш (Jeff Gish) в прес–релийза на университета.

В хода на изследването изследователите работили със седемстотин предприемача по целия свят. Учените се интересували от режима, продължителността и типа сън на бизнесмените. За да определят взаимовръзката между професионалните навици на деловите хора с качеството на техния сън, авторите на изследването подготвили редица бизнес-идеи и помолили участниците в научното изследване да оценят техния потенциален успех и перспективност.

Предприемачите се запознавали с три проекта за един ден. Изяснило се, че участниците, които не си доспиват, не винаги проявявали добър бизнес усет и далеч не винаги забелязвали многообещаващата идея.

Във втората част на изследването бизнесмените оценявали предложените им бизнес-идеи в продължение на няколко седмици. При това всеки от тях си водел дневник, в който подробно описвал своя режим, продължителност и качество на съня.

Резултатите показали, че предприемачите, спящи всяка нощ не по-малко от седем часа, неизменно определяли най-добрите от бизнес-моделите. Тези, които спели по-малко или въобще пренебрегвали съня, не могли да идентифицират най-добрите и най-перспективните предложения.

По мнение на авторите на това необичайно изследване, получените факти свидетелстват за това, че недостатъчните часове сън водят към изкривяване на представите за комерсиалния потенциал на новите идеи.

Междупрочем, по този начин учените потвърдили едно от твърденията на Джеф Безос (Jeff Bezos), основател и ръководител на Amazon. Основател и инвеститор в много успешни компании, той не веднъж в своите интервюта е отбелязвал, че никога не жалее време за сън и го смята за секретната съставка на своя успех.

Научната работа на Джеф Гиш и неговите колеги е публикувана в изданието Journal of Business Venturing.

4 1 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Дари
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x