fbpx
ЛюбопитноНаука и технологииТехнологии

Италианският стартъп IronLev е тествал „пасивен маглев“ – влак на магнитна възглавница за конвенционални железопътни релси

Италианският стартъп IronLev представи иновативна технология за пасивна магнитна левитация, успешно тествана на съществуващи железопътни релси. Този пробив ще позволи използването на маглев (съкратено от магнитна левитация) на традиционни релси без необходимост от изграждане на специална инфраструктура, предлагайки достъпно, мащабируемо и устойчиво решение за бъдещето на железопътния транспорт.

Традиционните влакови системи с магнитна левитация (маглев) използват мощни електромагнити, за да създадат сили на отблъскване, които позволяват на влака да се движи над релсите без физически контакт. Изграждането на такава инфраструктура обаче е много скъпо.

Технологията IronLev предлага коренно различен подход. Тя използва постоянни магнити, монтирани по специален начин върху окачването на вагоните и върху самите релси. Взаимодействието на тези магнити създава ефект на левитация, при който влакът се издига няколко милиметра над релсите. Това е достатъчно, за да намали значително триенето и да направи движението енергийно по-ефективно и по-тихо.

„IronLev е изграден на същите вдъхновяващи принципи, които осигуриха успеха на колелата:
Техническа простота
Универсалност на използване
Ниски производствени разходи
но също така притежава всички предимства на магнитната левитация, което му позволява да отговаря на настоящите и бъдещи стандарти за енергийно по-ефективни, по-безопасни и по-плавни начини на транспорт“, пише в уебсайта на компанията.

Наскоро от IronLev съобщиха за успешното завършване на първия в света технологичен тест върху съществуващ железопътен път в Адриа Маестре (Италия). За пръв път е била демонстрирана възможността за използване на магнитна левитация върху релси на вече действащи железопътни линии. Освен това измерванията по време на тестовете са показали очакваната производителност, както и намаляване на вибрациите и шум поради липсата на триене.

Източник: IronLev

В частност, по време на тестовете прототип на превозното средство с тегло от 1 тон успешно е преминало еталонния маршрут с ограничена скорост от 70 км/ч, без да са били необходими промени в двукилометровата железопътна линия.

Италианските инженери не разкриват технически подробности за разработката си, но я наричат „пасивна феромагнитна левитация“. Основното и предимство е възможността да се използва съществуващата вече железопътна инфраструктура. Това значително намалява разходите за внедряване на магнитната левитация в сравнение с други решения за влакове на магнитна възглавница.

Източник: IronLev

От компанията отбелязват, че технологията IronLev е още в ранен етап на развитие и предстои да бъдат решени редица технически проблеми. Системата трябва да бъде оптимизирана за постигане на по-високи скорости и пълна съвместимост с различните видове релси.

Но така или иначе успешните изпитания на пасивния маглев IronLev са доста обнадеждаващи. Тази технология има огромен потенциал за модернизиране на железопътния транспорт, като го направи по-екологичен, икономичен и комфортен.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Харесайте ни :-)


This will close in 25 seconds

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x