Водородната суперкола Hyperion XP-1 : пробег 1600 км, мощност 1500 к.с, скорост -355 км/ч
Калифорнийската компания Hyperion Companies Inc. представи мощната водородна суперкола XP-1 още миналата година. Тогава компанията позиционира своя концептуален модел като „обучаващ инструмент“, но изглежда сега вече от компанията са решили да го превърнат в комерсиален продукт. По време на провежданото виртуално изложение CES 2021, от компанията демонстрираха по улиците на Лас Вегас и пустинята на Невада своя реален прототип.
Hyperion XP-1 е електромобил, снабден с водородни горивни клетки, за който се твърди,че ще има пробег от 1016 мили (1635 км), ще има мощност от 1500 конски сили и ще развива максимална скорост от 355 км/ч. Той ще се ускорява от 0 до 100 км/ за 2, 2 секунди, а зареждането с гориво още отнема около 5 минути.
За скептиците на XP-1 от компанията акцентират на три ключови фактора: Hyperion е основан преди близо десетилетие от екип известни учени, фокусирани изключително върху използването на водород като гориво, а Hyperion работи съвместно с НАСА за използването на технологиите, разработени за космически цели в търговски приложения. И накрая, организаторите на 24-те часа на Льо Ман планират да добавят до 2024 г. клас състезателни автомобили, задвижвани с водород, сигнализирайки, че водородните горивни елементи могат да играят жизненоважна роля в бъдещето на автомобилния спорт. и естествено в автомобилната промищленост.
„Нашият автомобил представлява отговорът на въпроса – Защо водород? “- казва Анджело Кафантарис, главен изпълнителен директор на Hyperion. – „Това е безкомпромисен автомобил, който представлява най-доброто, което може да предложи технологията с водородни горивни клетки към настоящия момент. Водородът е най-чистият и най-устойчив енергиен източник, който не е използван правилно. “
При това от Hyperion твърдят, че в суперколата няма акумулатори за съхраняване на енергията, което намалява общото тегло на автомобила.
Въпреки че изложението CES 2021 се проведе виртуално, от Hyperion все пак са решили да посетят Лас Вегас и да демонстрират модела си по улиците на града, а освен това и в местната пустиня. Подробности за това с каква скорост е преминала тази демонстрация няма, но и да се види новата суперкола, въпреки че е била с камуфлаж, винаги е любопитно.
В основата на водородната суперкола е монокок (monocoque) от въглеродни влакна и шаси от титанови и алуминиеви панели. Регулиращото се независимо окачване е изработено от свръхлека аерокосмическа алуминиева сплав, а задният дифузьор от армиран с кевлар композит. Благодарение на всичко това теглото на XP-1 е 1030 килограма ( 2275 фунта).
Hyperion XP-1 е оборудван с въглеродно-керамични спирачки и карбонови джанти ( 21 цола – отпред и 22 цола отзад ) с гуми Pirelli P Zero. Освен това в суперколата има подвижни аеродинамични компоненти с вградени фотоелементи, стъклен покрив с автоматично затъмняване и оригинални врати, вдъхновени от скулптурата на древногръцката богиня на победата Нике от Самотраки.
Интериорът на модела включва 98-инчов огънат дисплей по цялата дължина на централния панел и мултимедийна система, управлявана чрез жестове и докосвания. За управлението на XP-1 са предвидени титанови педали и селектор на скоростната кутия.
Известно е, че силовият агрегат на Hyperion XP-1 се състои от електродвигатели с постоянни магнити, тристепенна скоростна кутия, ултракондензатори, блок с горивни елементи и карбонови резервоари. Детайлни характеристики на силовите компоненти все още не са публикувани.
От компанията планират да пуснат в продажба модела XP-1 през 2022 година, но голяма партида от 300 автомобила е планирана за 2023 година.