fbpx

Скоростен магнитен влак ще свързва континенти вместо самолетите. И това не е Hyperloop…

Разработено е ново концептуално решение за замяна на въздушния транспорт, причиняващ вредни емисии на въглероден диоксид с екологично чист наземен транспорт, който по скорост на предвижване няма да остъпва на самолетите. Предлага се свръхбърз магнитен влак, предвижващ се с 800 километра в час и свързващ континентите, подобно на метрото в големите градове.

Въпреки че авиокомпаниите не са най-големите замърсители , техните самолети имат доста съществен принос, като на тях се падат 2,5% от глобалните емисии на въглероден диоксид. А в съвременната реалност това си е прекален разкош. Именно за това стратегическото дизайн-студио Manyone активно работи над търсенето на радикални алтернативи на въздушните транспортни средства, използващи изкопаеми горива. Едно от предложенията е скоростен влак, който опасва големите сухоземни части на Земята с транспортни пътища, подобно на метрото в големите градове.

Aeroslider
Източник: Manyone

Концептуалното транспортно средство е получило името Aeroslider и представлява електрически състав, който се предвижва вътре в магнитни пръстени, разположени над земната повърхност. Системата, базираща се на принципа на работа на релсотрона , ще може да ускорява влаковете до 800 километра в час. Това няма да бъде толкова бързо предвижване, колкото например предлага Hyperloop, но е абсолютно съпоставимо със скоростите на самолетите.

Трябва да се отбележи, че понастоящем Aeroslider представлява единствено инженерна фантазия и съществува единствено на хартия.

Aeroslider
Източник: Manyone

Но заедно с това, както обяснява главният инженер на проекта Гилермо Калау, екипът от проектанти е свършил не малко работа и е доказал целесъобразността на маршрут, който може да съедини Африка, Европа и Азия. Основната задача, която е стояла пред специалистите, не била разработването на реалистичен дизайн, а в това да се намери решение способно да замени съвременния въздушен транспорт с неговите вредни емисии.

„Това предвижване може и да е по-бавно, отколкото със самолет, но ще е несъизмеримо по-евтино – обяснява Калау – Въпросът не е в оптимистичните прогнози. Просто тарифите на СО₂ или данъците върху емисиите на СО₂ в бъдеще ще направят въздушния транспорт почти недостъпен.”

Предполага се, че иновационната транспортна система ще се базира на опори с разположени на тях големи кръгови магнити. Вътре в такава конструкция, влаковете ще се предвижват, подобно на куршуми без да се докосват до нищо. За предвижването на тези влакови композиции няма да са нужни нито електродвигатели, нито акумулаторни батерии. Предвижването ще се обезпечава от електромагнитните сили и добрата аеродинамика на капсулите. Освен това, за разлика от традиционните железопътни пътища, изискващи големи инвестиции за прекарването им през неравен ландшафт, опорите на  Aeroslider лесно ще могат да бъдат монтирани за сметка на възможността за регулиране дълбочината на монтаж, което изключва необходимостта на изграждане на мостове.

колона на новия транспорт
Източник: Manyone

Транспортните линии на Aeroslider ще са разположени на височина около 30 метра, не създавайки препятствия за наземния транспорт или на пътя на миграция на животните, което често се случва при прекарването на релсови пътища. Теоретически тези трасета могат да не бъдат прави, създавайки при необходимост,  плавни завои – около 4 градуса на 2 километра дължина.

Размери на Aeroslider
Източник: Manyone

За разлика от предложенията на Hyperloop за предвижване вътре във вакуумни тръби, пътниците в Aеroslider ще могат да се наслаждават на прекрасни пейзажи от прозорците на капсулите. Те ще могат да пътешестват както в кабини от икономичен клас, така и в луксозни, които ще могат да бъдат оборудвани даже със спортни комплекси. С характеристиките на новия магнитен влак това лесно може да се постигне, тъй като капсулите ще имат достатъчно големи размери – 250 метра дължина и 12 метра диаметър.

Интериор на Aeroslider
Източник: Manyone
Интериор на Aeroslider
Източник: Manyone

Базирайки се на разработената концепция и транспортните нужди в бъдеще, екипът на Manyone е разработил междуконтинентален маршрут, свързващ основните мегаполиси на трите континента . Например разстоянието от Хамбург до Шанхай се предполага да бъде преодолявано за 15 часа.

Впрочем, предлаганата карта е достатъчно условна, защото търговските и туристическите центрове може да се променят до 2050 година. Именно в този времеви хоризонт инженерите от Manyone предполагат, че с помощта на Aeroslider ще могат да се осъществяват междуконтинентални пътувания.

0 0 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Дари
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Inline