Дари
Наука и технологииТехнологии

Циклокоптер Cyclogiro – електрическо такси с уникално задвижване

Австрийската компания Cyclotech планира да започне летателни изпитания на своя прототип на електрически самолет с вертикално излитане и кацане Cyclogiro. Той е изпълнен като циклокоптер, тоест вместо обичайните витла той използва циклоидни ротори.

Тази конструкция много напомня гребното колело на старите параходи, което представлява въртящ се цилиндър, който вместо стени има монтирани няколко крила-лопатки. Всяко една от тях се върти на надлъжна ос. Променяйки ъгъла на атака, е възможно бързо да се регулира тягата и да се задава всякаква посока на подемната сила. Именно благодарение на това циклокоптерите имат висока маневреност и отлична управляемост.

Източник: Cyclotech

Освен своите способности практически мигновено да променят величината и посоката на тягата, циклоидното витло еднакво ефективно работи заедно с електромотор или двигател с вътрешно горене. За това за създаването на циклокоптери с голяма дължина на полета не е нужно използването на акумулатори с висока плътност на енергия.

Цилкоиден пропелер, в което лопатките са закрепени само от едната страна към въртяща се основа, са патентовани като корабен пропелер на Фойт-Шнайдер още през 1926 година и широко се използва досега. Имало е опити за изработване на летателни апарати с ротори още през 1909 година, като първият патент е получен през 1924 година. Но само сега през 21-век са първите успешни опити за създаването на работни модели на циклокоптери.

Един от тях е прототипът D-Dalus, показан на Парижкия авиосалон през 2011 година, когато компанията Cyclotech все още се наричала IAT21. Циклолетът, оборудван с двигател от мотоциклет с мощност от 120 к.с. е бил разработен под ръководството на Мейнхард Швайгер, който е напуснал компанията през 2016 година.

Най-новият модел на Cyclotech – Cyclogiro, се планира да бъде готов за полет до края на 2020 година. В него е използван уникален патентован механизъм, позволяващ интуитивно управление на летателния апарат с помощта на джойстик.

Източник: Cyclotech

На база на тази разработка компанията предполага да се създадат няколко типа летателни апарати, в това число и четириместно аеротакси. Планира се то да бъде оборудвано със силов агрегат с мощност 2226 к.с. и четири циклоидни винта с диаметър 1,2 метра, които ще се въртят с честота от 1 600 оборота в минута. Акумулаторната батерия, която ще бъде с капацитет от 175 кВт*ч и маса 760 килограма ще позволява на циклокоптера да се намира във въздуха 40 минути при еднократно зареждане и да преодолява без дозареждане 85 км. със крайцерска скорост от 150 км/ч. За хибридните летателни апарати с двигател и акумулаторна батерия се планира полетите да бъдат на разстояние повече 250 километра и 3 часа във въздуха.

Технологията може да се използва за безпилотни летателни апарати, когато е необходимо бързо и точно маневриране, а именно като инспектиращи, товарни,и разузнавателни дронове. Летателният апарат може да е оборудван с няколко ротора, разположени в кръг около корпуса, което ще позволи на циклокоптера да се предвижва в хоризонтална плоскост без никакви кренове.

От Cyclotech също така твърдят, че две циклоидини витла могат да бъдат използвани при хеликоптерите като управляващи устройства, като при това носещия винт може да е с по-малки размери.

Източник: Cyclotech

Източник

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments

Харесайте ни :-)


This will close in 25 seconds

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x